Cicle:

PERTORBACIONS_

CAPELLA DE ST. ROC, VALLS (Tarragona)

Temporada 2013-2014



ANIBAL PARADA | LILLI HARTMANN | CARLOS VALVERDE | AGGTELEK | QUIM PACKARD |

MERCEDES MANGRANÉ-GERARD ORTÍN


L'estat pertorbat, encara que des d'una primera impressió o lectura pot tenir una connotació negativa, es pot entendre com un canvi perceptible en l'estructura o funcionalitat d'una determinada comunitat. Una variació, la d'aquesta comunitat, que respon o no a l'adaptació d'aquest fet tenint en compte la capacitat de resistència, de resiliència, i de resposta adaptativa quan aquesta pertorbació es produeix. Una actitud en la qual, a més, intervenen dues variants més: la freqüència de la pertorbació i la seva intensitat, que du la comunitat a regular la resistència assumible, o bé l'anticipació possible davant l'imminent procés de transformació.


Si revisem alguns dels seus camps d'actuació, la teoria pertorbacional aconsegueix portar a l'extrem errors i gestos mínims que posen en dubte la recepció d'uns processos amb clara intenció d'oposició o de canvi contra una determinada estructura. D'aquesta manera, el cicle Pertorbacions, fa referència al concepte "d'alteració sistèmica" des d'una aproximació subversiva i autocrítica a la pràctica artística contemporània. Un intent d'alliberar –i, per tant, d'alterar en clau irònica i erràtica- l'ordre establert a partir de sis assajos expositius independents entre ells, tot i compartir diversos interessos i postures similars: explorar des de la pràctica artística noves lectures i noves possibilitats de visualització que provoquin fins subversius per poder especular -a partir d'una anàlisi minuciosa- diferents exemples d'alliberament davant d’allò preestablert.



www.capellasantroc.cat


disseny: Priscila Clementti






<< GOHome.html

PERTORBACIONS: 01_
ANÍBAL PARADA
MMSSCURADE (Mi Materia Se Sostiene Con Un Resistente Aire De Extrañeza)
4 d'octubre - 8 de desembre del 2013


MMSSCURADE (Mi Materia Se Sostiene Con Un Resistente Aire De Extrañeza) suposa una aproximació fenomenològica a la incessant recerca dels diferents canvis d'estat i transformacions en la qual Aníbal Parada explora, a través de la desestabilització, els diversos espais i llocs on intervé , a partir de tres línies d'investigació específiques: la consciència de l'espectador, el fluxe impredictible de la part sensorial i els espais de ficció. Un assaig expositiu que pren com a punt de partida aspectes com el ritme i els sons, així com la confrontació entre l'arquitectura visual, l'auditiva i la física.

MÁS..

Descarregar desplegable-Póster

A life expanded és una nova instal·lació de Lilli Hartmann que, a partir de l'incorporació de registres com el dibuix, la instal·lació, i l'objecte escultòric, expandeix una dinàmica d'exploració influenciada per l'ocultisme, lo profà, i la disfuncionalitat. Una lectura que, des de l'àmbit de l'art contemporani, proposa un recorregut centrat en les similituds i diferències del discurs místic. Una mirada, entre el transtorn i l'entusiasme que remeten a la literatura fantàstica i a la narrativa tragicòmica en relació a dos jocs d'oposats: la fe abosulta destinada al cos místic -entes como acte de purificació- y l'etapa fosca, aquell moment en que el místic arriba a tal poder que li permet explorar altres móns més tenebrosos.

MÁS..

Descarregar desplegable-Poster.pdf


PERTORBACIONS: 02_
LILLI HARTMANN
A life expanded
14 de desembre del 2013 - 22 de febrer del 2014


PERTORBACIONS: 03_
CARLOS VALVERDE
Transcomunicació instrumental
8  de març del 2014 - 10 de maig del 2014


Transcomunicació Instrumental és un assaig expositiu centrat en els canals oberts de comunicació, els espais ocults i el rol actiu de l'espectador que, més enllà del desig o la desil·lusió, de la certesa o la confusió, o del misteri i el coneixement, generen un estat d'expectativa tensa i de posició extrema sobre les connexions espacials i les seves arquitectures. És a dir, una creença o experiència d'una realitat percebuda -tant l'espai com l'arquitectura- com una cosa essencial des de l'ús de la física i la tecnologia, a través d'un treball tècnic fet per l'home.

MÁS..

Descarregar desplegable-Poster.pdf


PERTORBACIONS: 04_
AGGTELEK
Els espectadors
31  de maig del 2014 - 131 de juliol del 2014


Els espectadors és un assaig expositiu que s’acosta a les possibilitats performàtiques que, a partir de les fugides del que està establert i del que és normatiu, planteja una realitat mitjançant una certa desobediència conceptual (des de la comèdia de la llibertat artística de Duchamp a les contradiccions que ens lliguen a l’estètica i la política) i l’objecte escultòric. Un discurs de caire surrealista que, més enllà de qualsevol desordre mental, detalla una situació inversemblant i atorga a l’acció –tant temporal com escultòrica- una veracitat particular.

MÁS..
Descarregar desplegable-AGGTELEK-2.pdf

Mas_AGGTELEK.htmlPertorbacions_files/desplegable-AGGTELEK-2.pdfhttp://livepage.apple.com/shapeimage_3_link_0shapeimage_3_link_1

PERTORBACIONS: 05_
QUIM PACKARD
Com perdre’s a Alaska
27 de setembre del 2014 - 8 de novembre del 2014


Com perdre's a Alaska esdevé un fragment d'una investigació de llarg recorregut que, a manera de línia vital, Quim Packard desenvolupa de forma utòpica i amb mentalitat lúdica. Una anàlisi exhaustiva centrada en dues constants bàsiques del seu treball: en primer lloc, l'exploració sobre aspectes fonamentals entre les diferents fases històriques de la museologia (parcs zoològics, museus de zoologia, centres d’estudis de zoologia, museus d’art..) i sobre dinàmiques d'ús i funcions d'aquestes institucions i, en segon lloc, els interessos neoruralistes i neofolks dels darrers temps i dels actuals. Una dialèctica que, mitjançant l'exaltació de l’exotisme i de la vitalitat -a partir de la participació d'un rèptil com a eix central de l'exposició- i una banda sonora produïda per a l'ocasió, a càrrec dels artistes Eulàlia Rovira i Adrian Schindler, aborda posicions qüestionables i difuses sobre la mirada utòpica d'aquestes organitzacions mitjançant  un mapa poc convencional i delirant d'escultures de caire romàntic i naturista que porten a qüestionar el terreny polític de l'espai expositiu en si mateix.


Descarregar desplegable-PACKARD.pdf




PERTORBACIONS: 06_
MERCEDES MANGRANÉ I GERARD ORTÍN
El descens
213 de desembre del 2014 - 31 de gener del 2015


El descens planteja un joc subterrani, erràtic i eufòric, ocult i delirant. Un sistema de treball que porta a investigar de manera multidireccional interseccions, límits i possibilitats que van des de coves, profunditats, búnquers, passadissos, soterranis i mines d'aigua, les quals convergeixen en una Capella com a espai intermedi destinat històricament al refugi i la pau. Una revisió del món subterrani en sentit no-lineal definida des de les premisses de patrimoni etnològic, frontera geogràfica, ecosistema o laboratori experimental des de la qual Mangrané i Ortín -igual que en anteriors treballs conjunts- analitzen el control sobre allò salvatge i l'exploració poètica des de diversos espais d'un context determinat.
MÁS..
Descarregar desplegable-ORTIN-MANGRANE.pdf


MAS_Mangrane-Ortin.htmlPertorbacions_files/desplegable-ORTIN-MANGRANE.pdfhttp://livepage.apple.com/shapeimage_5_link_0shapeimage_5_link_1